Samochód na abonament – podstawowy pakiet

Samochód na abonament - podstawowy pakiet

Dużo osób zastanawia się nad tym, czym tak wielu kierowców kusi prawie nowe auto na abonament. Patrząc jednak na statystyki, sporządzone przez ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodowych) wszelkie zapytania tego typu znikają. Wynika z nich, że w Polsce przeciętny wiek używanego samochodu waha się koło 14 lat.

Nie da się ukryć, że jest to wynik niezbyt dobry (w zestawieniu z Unią nie znajdujemy się pod tym aspektem nawet w średniej). Na co zatem może liczyć kierowca, wybierając dużo młodsze, prawie nowe auto na abonament? 

Solidna podstawa – zwróć na nią uwagę 

Koszty związane z samochodem w abonamencie zależą od wielu czynników, które ostatecznie się sumują i formują w comiesięczną opłatę. Każda firma, świadcząca usługi tego typu, posiada swego rodzaju podstawę pakietową, do której ewentualnie można dobrać dodatkowe udogodnienia. W przypadku wynajmu mieści się w niej:

  • czynsz abonamentowy – warunkowany jest on przez koszty, wiążące się z utratą wartości danego pojazdu w trakcie jego eksploatacji przez klienta, 
  • gwarancja producenta, 
  • podstawowy serwis – ciesząca się dużą popularnością wśród kierowców opcja, dzięki której nie muszą przejmować się oni przeglądami okresowymi oraz wymianą filtrów ani płynów (oczywiście koszty związane z robocizną również są pokrywane). 

Co jeszcze zapewniają auta na abonament? 

Oczywiście każde auto na abonament to pojazd, który musi być w pełni sprawny. Przed oddaniem w ręce kierowcy musi on przejść niezbędne przeglądy. Tym bardziej wydaje się on atrakcyjną alternatywą względem użytkowania jednego modelu przez 14 lat. Korzystając z usług ma się dostęp do raptem 2-3 letnich samochodów.